Racionalizacija lokalnih preduzeća i uprave


Prethodne godine, pa i decenije, karakterisao je neracionalan i neopravdan rast lokalnog aparata, posebno u privrednim društvima čiji je osnivač Glavni grad. Umjesto povećanja efikasnosti i odgovornosti u poslovanju, gradska preduzeća i službe postale su servisi za namirivanje partijskih apetita i uhljebljavanje rodbine i prijatelja. U Glavnom gradu postoji čak 14 preduzeća čiji je osnivač Glavni grad, u kojima broj uposlenih često ne prate zadovoljavajući rezultati i dobar kvalitet pruženih usluga. Istovremeno, organizacija lokalne uprave je u mnogim segmentima usmjerena na ličnu promociju umjesto na efikasnije vršenje poslova i zadovoljavanje potreba stanovnika Podgorice. Na primjer, Glavni grad zbog nedostatka ljudskih resursa povlači veoma mali iznos sredstava iz pretpristupnih fondova Evropske unije, dok Služba za građane obavlja veliki broj poslova koji inače obavljaju drugi organi uprave poput Službe glavnog administratora i Direkcije za imovinu. Ovakav neracionalan model upravljanja je potrebno zamijeniti modelom koji podrazumijeva reorganizaciju lokalnih preduzeća, reformu organizacije lokalne uprave i optimizaciju rada. Osim racionalizacije administrativnih troškova, time će se smanjiti broj rujkovodilaca, njihovih pomoćnika i članova upravnih odbora, a osnažiti oni segmenti lokalne uprave koji mogu doprinijeti bržem i održivijem razvoju Glavnog grada. Konačno, to je put i ka depolitizaciji preduzeća i uprave na lokalnom nivou.

Naš plan:

  • Spajanje preduzeća „Tržnice i pijace“, „Komunalne usluge“ i „Parking servis“ u jedan privredni subjekt;
  • Ukidanje Službe za građane i prelazak na efikasniji model komunikacije sa građanima
  • Osnivanje Kancelarije za evropske projekte;
  • Izrada analize potreba za reorganizacijom i optimizacijom organa lokalne uprave Glavnog grada;
  • Uvođenje obaveznog kvartalnog izvještavanja lokalnih javnih preduzeća o realizaciji finansijskog plana i programa rada;
  • Uvođenje obaveznog nezavisnog ocjenjivanja rada rukovodilaca lokalnih preduzeća, organa uprave i službi Glavnog grada na godišnjem nivou;
  • Smanjenje broja službenih automobila u vlasništvu Glavnog grada za 50% do 2028.